Siyasi Nitelikli Kamuoyu Araştırmaları ve Türkiye'de Son Seçimler
Kamuoyu araştırmaları, medya ve sosyal medyanın toplum algısı üzerindeki etkisinin artırmasıyla seçimlerin neredeyse vazgeçilmezi haline gelmiştir. Farklı alanlarda yapılabilen araştırmalar, seçimler bağlamında seçmen tercihini seçim öncesinde tespit etmek üzere gerçekleştirilmektedir. Partilerin ve kimi zaman yatırımcı şirketlerin ülkelerin seçim sonrası geleceği ile ilgili tutumlarını planlamak üzere gerçekleştirdikleri araştırmalar, toplumun kazanma ihtimali olandan yana tutum değiştirdiği göz önünde bulundurularak saptırmalara konu olabilmekte, seçmeni istenen partilere yönlendirmek için kullanılabilmektedir. Genel anlamda Türkiye'de kamuoyu araştırması şirketlerinin elde ettikleri veriler ne olursa olsun, anketi yaptıran tarafın lehine bir algı oluşturacak bir tabloyu kamuoyu ile paylaştıkları bilinmektedir. 1 Kasım 2015 Genel Seçimleri için hazırlanıp 24 Haziran Seçimleri için yenilenen çalışmamız, söz konusu şirketlerin tutarlılığını sorgulamaktadır.